ぬいぐるみのレストラン アップデート(ver1.2.4)

今回のアップデートの目玉は
スマホの発熱対策クマ!
新機能を使うと
だいぶ発熱を抑えられるはずクマ!(たぶんね!)

プレイいただいているみなさま、ありがとうございます。
アップデートver1.2.4が配信されました。

App Storeからダウンロード GooglePlayからダウンロード

*Andoroid版につきまして、7/9未明に内部バージョンを更新しました
7/8にアップデートされた方は、再アップデートをしていただけますと幸いです
(一応、アップデートしなくても問題なくプレイはできると思います)

ver1.2.4では以下のようなアップデートが行われています。

【新機能】
  • GPU負荷軽減モード(発熱対策モード)が追加
    「設定」より「GPU負荷軽減モード」を選択できるようになりました。
    ONにすると、主にレストランのシーンでの描画負荷を軽減し、発熱やバッテリーの消費を抑えることができます。
    ちょっとだけ画質が悪くなりますが、気にならないという方はぜひONにしてください!
    *未検証ですが、一部の古い端末ではご使用いただけない可能性があります
  • 島のシーンからもちものが確認できるように
    島のシーン時に、左下の「もちもの」ボタンから、持ち物が確認できるようになります。
  • 「倉庫」機能の追加
    上記「もちもの」から「倉庫」に行けるようになります。
    倉庫では、アイテムを預けることで、アイテム欄を整理することができます。
【調整・仕様変更】
  • 開発したことのあるレシピに画像を表示 + タップで料理名がわかるように

  • ぬいぐるみ詳細画面スワイプすると隣のぬいぐるみの詳細画面に遷移できるように
  • 目・眉・頬に色を含むぬいぐるみのパーツ色表示を調整

  • 部屋のインテリア数の上限チェック時床と壁のクロスをカウントしないように変更
  • お客さんのオーダーがバラけやすいように調整(特にメニューの掲載数が多い場合によりバラけるように)
  • フレームレート設定「中」を今までの「低」に、「低」をさらに小さいフレームレートに変更
  • まちやくばでの島民登録時の「やめる」ボタンの位置を微調整
【不具合修正】

以下の問題が修正されました

  • クレーンゲームの中にいるぬいぐるみの「からだ」が「バイカラー」の時、右を向いたときにおなかが白くなる
  • クレーンゲームのボックスボーナスが多く入手できてしまっている
  • 星5以上になったとき、お客さんの入店するインターバルが長くなってしまう
  • 食事中のぬいぐるみのカトラリーが表示されない
  • 「バイカラーうきわ」がバイカラーじゃない
  • 「工事中フェンス」を壁際においたときに壁にめりこむ
  • (Android版限定)obbファイルのエラー発生時、引き継ぎデータを上書きしてしまう
【確認済み/未修正の不具合】

以下の問題は、次回以降の修正項目、あるいは調査中および保留中です。

  • 料理開発シーンで、未開発のレシピを卓上に置くと、それ以降、開発済みのレシピを卓上に置いた時の料理の画像が真っ黒になる
    →一度お部屋に戻ると元に戻ります。また、表示上のみの問題で、パズルや結果に影響はありません。
  • 倉庫シーンで、アイテムドラッグ中に他のボタンを押すなどすると、ドラッグ中のアイテムが残り続けてしまう
    →アプリを再起動していただくことで表示が消えます。
  • レストランの増築時、閉店すると書かれているのに閉店されない
  • 【ちまちま改善中】一定以下の解像度の時、あちこちで表示がおかしくなる
  • 【保留中】写真がたまに真っ赤な画像になる
  • 【原因不明・試行錯誤中】アプリ起動時、ロゴのあと真っ暗のままゲームが始まらなくなることがある
  • 【調査中】メニュー編集時、レパートリーの詳細表示で色付きの料理の画像がおかしくなる
  • 【調査中】一部の通知がこないときがある
  • 【調査中】ぬいぐるみが早送りのようになることがある
  • 【調査中】レストラン増築時、スタッフが勝手に外れてしまうことがある
【内部修正】
  • 軽量化のためにいくつかの画像の圧縮率を上げました(できるだけ気にならない部分から調整しています)
  • 広告SDKをアップデートしました
  • unity(制作ツール)のバージョンを上げたため予期せぬ影響がある可能性があります
[New Features]
  • Added GPU load reduction mode (anti-heat mode)
    It is now possible to select “GPU load reduction mode” from the “Settings” menu.
    When it is turned on, it reduces the drawing load, mainly in restaurant scenes, to reduce heat generation and battery consumption. You can keep it down.
    *It is untested, but may not work on some older devices.
  • Belongings became to able to be confirm from island scene
    During an island scene, you can now see what you have from the “Belongings” button in the lower left corner.
  • Added a new “Storage” function.
    You will be able to go to the “Storage” from the “belongings” section.
    You can organize your items in the warehouse by depositing them there.
[Adjusting & Changing]

The following changes have been made to the game

  • Show images on recipes you’ve developed & Tap to see the name of the food
  • Swiping on the plushie details screen will take you to the next plushie’s details screen.
  • Adjusted the color display of the plush toy parts, including colors for eyes, eyebrows and cheeks, on the plushie details (box).
  • Changed to not count floor and wall textures when checking the maximum number of interiors in a room.
  • Adjusting customer orders to be more varied (especially if the number of menu items listed on the menu is large)
  • The frame rate setting was changed from “Medium” to “Low” and “Low” to even lower frame rate.
  • Fine-tune the position of the “Quit” button for islander registration at Town-office.
[Bug fixes]

The following issues have been fixed

  • If the “body” of plushie in the crane game is “bi-colored”, it became white in the stomach while be toward right.
  • Gotten a lot of box bonuses for crane games.
  • When the restaurant get more than 5 stars, the interval for customers to enter got longer.
  • Plushies’ cutlery did not appear while eating
  • “Bi-Color Swim Ring” wasn’t bicolor.
  • When the “Under Construction Fence” is placed against a wall, it was embedded in the wall.
  • (Android version only) When an error occurs in the obb file, the transfer-data was overwritten.
[Confirmed/unfixed bugs]

The following issues will be fixed in the next version, or are under investigation or pending

  • [Pending] Photos sometimes turn into red images.
  • [Research] When editing a menu, the images of colored dishes in the repertoire detail view do not look right.
  • [Research] Some notifications may not be received.
[Internal correction]
  • I’ve increased the compression of some images to make them lighter (I started with the least disturbing parts of the image)
  • Ad SDK updated.
  • Increased the version of unity (the production tool), which may have some unexpected effects..